Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 9-16 hod.)
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  • Štítky blogu
Novinky
02.03.2020
Nový design
Dnes jsme spustili nový design eshopu pracuj-zdrave.cz. Věříme, že se Vám bude líbit a umožní lepší přehled produktů a služeb. číst celé
Zobrazit všechny novinky

  1. Úvod
  2. Blog
  3. Práce a zdraví
  4. Syndrom karpálního tunelu

Syndrom karpálního tunelu

 

Syndrom karpálního tunelu (latinsky syndroma canalis carpi) je onemocnění postihující předloktí a zápěstí, které je často spojováno s dlouhodobou prací na počítači.

Je způsobeno tlakem na středový nerv, který prochází celou délkou paže a částí zápěstí nazývané karpální tunel. Z toho též plyne jeho označení úžinový či útlakový syndrom.

Středový nerv se tlakem nedostatečně prokrvuje a způsobuje tak narůstající bolest, zánět, brnění a další nepříjemné pocity, které zhoršují kvalitu našeho života.


Syndromu karpálního tunelu lze velmi efektivně předejít, pokud věnujeme pozornost prevenci a neřešíme již dlouhotrvající nemoc. I samotná léčba těchto obtíží může být zcela úspěšná, avšak základem je začít s ní včas.

Práce s ergonomickou klávesnicí, myší a podložkou uleví namáhané části ruky a výrazně snižuje riziko vzniku tohoto onemocnění.

I v případě, že již obtíže spojené se syndromem karpálního tunelu pociťujete, používání zmíněného ergonomického vybavení může v kombinaci s léčbou problém eliminovat.

 

Příznaky karpálního tunelu

Mezi hlavní příznaky syndromu patří brnění a bolest prstů, zejména druhého, třetího
a čtvrtého. Většina pacientů si na bolesti stěžuje hlavně v noci či v časných ranních hodinách. Postupně ztrácí jemný cit v konečcích prstů a pociťují jejich ztuhlost.

Můžeme se též setkat s chvilkovým motorickým výpadkem ruky či krátkodobým ochrnutím.

Často pomáhá její protřepání či svěšení směrem dolů, které zlepší její prokrvení. Obojí je však pouze chvilkovou pomocí a neřeší celkový stav.

V pokročilém stádiu onemocnění pacient přichází o svalovou sílu v ruce a uvědomuje si neobratnost ruky. V poslední fázi se již nelze vyhnout chirurgickému zákroku. 

Ke kompletní diagnóze je nutné absolvovat klinické vyšetření, nicméně i díky jednoduchému Phalenovu testu si můžete v pohodlí domova ověřit, týká-li se onemocnění i vás.

Spojte ruce před sebou hřbety tak, aby prsty směřovaly k zemi. Lokty držte v horizontální poloze se zemí a tlačte hřbety ruky proti sobě po dobu jedné minuty. Objeví-li se v průběhu této doby některé z uvedených symptomů jako je brnění, mravenčení, pálení, snížení citlivosti či bolest zápěstí a prstů, je pravděpodobné, že trpíte onemocněním syndromu karpálního tunelu a měli byste zvážit lékařské vyšetření.

 

Prevence onemocnění karpálního tunelu při práci s počítačem


Vzhledem k tomu, že nemoc se nejčastěji týká osob pracujících na administrativních pozicích u počítače, bylo vynalezeno mnoho ergonomických pomůcek, které pomáhají se těmto obtížím vyvarovat či zmírňují jejich projevy.


Na jaké pomůcky byste se měli zaměřit?

 

A – počítačová myš

Hlavním důvodem vzniku syndromu karpálního tunelu je strnulá pozice ruky při práci s počítačovou myší. Ta vzniká zejména při práci s obyčejnou myší, jejíž úchop vytváří napětí a tlak v oblasti zápěstí, kudy prochází středový nerv.

Oproti tomu použití ergonomické vertikální myši přináší uvolnění zápěstí, jelikož zajišťuje přirozenou polohu ruky v jedné rovině s předloktím.

Výměna obyčejné myši za ergonomickou pomohla odstranit obtíže mnoha uživatelů, které onemocnění již značně omezovalo v jejich práci.

Jak postupovat při výběru správné ergonomické myši se dozvíte zde.

 

B – ergonomická klávesnice

Další činnost, při které dochází k zatížení zápěstí, je práce s klávesnicí.

Vhodná ergonomická klávesnice vybízí ke správné poloze rukou tak, aby nevznikal nežádoucí tlak na nervy a napětí v prstech, zápěstích, loktech a ramenech.

Její délka by měla odpovídat přirozené poloze rukou v šíři ramen. Zvolíme-li příliš širokou klávesnici, automaticky poté máme myš v nesprávné šikmé pozici.

Vhodné jsou též kompaktní modely s oddělenou numerickou klávesnicí. Jejich nízký profil a tvarování přináší uživatelům maximální komfort.

 

C – ergonomické podložky pod myš a klávesnici


Kromě plynulého pohybu kurzoru nabízí gelové podložky mnoho dalších výhod. Eliminují napětí v zápěstí, nabízí měkkou podporu a též izolují chlad či teplo od pracovního stolu.

Jejich kvalitní zpracování zajistí dlouhou trvanlivost i při denním používání a protiskluzová technologie zabrání klouzání podložky po stole.

Kompletní sortiment podložek pod myši, klávesnice i notebooky najdete zde.

 

D – další aspekty prevence

Abyste předešli onemocnění karpálního tunelu, věnujte pozornost i dalším aspektům, které mohou zlepšit kvalitu vaší práce a zdraví:

 

správný způsob sezení u počítače

 

pravidelné pauzy při práci

 

časté protažení a procvičení zápěstí

 

střídání činností a pracovního prostředí

 

v případě obtíží včasná návštěva lékaře

 

 

Naše služby

Trápí-li vás obtíže spojené se syndromem karpálního tunelu, doporučíme vám na základě konzultace vhodné ergonomické pomůcky.


Poradíme vám s výběrem správné ergonomické myši a podložky, nabídneme optimální ergonomickou klávesnici a též loketní opěrku, která zásadním způsobem zvyšuje komfort při práci s počítačem.

Na základě dlouhodobé pozitivní zkušenosti našich spokojených klientů nabízíme též alternativní homeopatickou léčbu zánětu i karpálního tunelu, která dokáže předejít i chirurgickému zákroku.

V případě zájmu o komplexní řešení nás kontaktujte na 608 064 231

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Novinky, rady a tipy do emailu

Copyright © 2016 - 2020 Pracuj-zdrave.cz - Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz